Shine-logo
امروز
1398 مرداد 30
22 14
11 03 98
0 0

ترفند های کاربردی بازسازی هتل که هتلداران می بایست از آن مطلع باشند

خلاصه :

با وجود رشد صنعت هتل داری و روند رو به رشد طراحی و ساخت هتل های جدید، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان بیشتری در تلاشند تا هتل های مدرن و جدید، هتل های زنجیره ای و همینطور شرکت های حق امتیاز دار بیشتری را برای گسترش این صنعت تاسیس کنند.


با وجود رشد صنعت هتل داری و روند رو به رشد طراحی و ساخت هتل های جدید، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان بیشتری در تلاشند تا هتل های مدرن و جدید، هتل های زنجیره ای و همینطور شرکت های حق امتیاز دار بیشتری را برای گسترش این صنعت تاسیس کنند. امروزه هتل داران نیز برای رقابت با دیگر برندهای فعال مجبور هستند تا روش های سنتی را کنار گذاشته و با جذب متخصصان خبره و دوره دیده، کسب و کارشان را بهبود ببخشند. یکی از روش های بهبود عملکرد تمامی قسمت های یک هتل، استفاده از روش طرح بهبود املاک (Property Improvement Plans) می باشد که شامل بررسی ملزومات مهمی می شود که هتلداران را در زمینه رعایت استانداردهای تاثیر گذار برای تبدیل شدن به یک برند نام آشنا و قابل اعتماد یاری می کند.


این برنامه سخت گیرانه حاوی دستورالعمل هایی می شود که می بایست سهم یک مجموعه در بازار هتل ها، بهبود عملکرد سودآوری، ارتقا میزان رضایت مشتری و همینطور درآمد کلی را ارتقا دهد. عناصری همچون نورپردازی، شیرهای موجود در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی و همینطور نوع چراغ های استفاده شده در قسمت های مختلف هتل از جمله اصلی ترین موارد استاندارد سازی هتل ها محسوب می شوند. علاوه بر اینها استفاده از تجهیزات کم مصرف نیز مدتی است که به معقوله ای مهم تبدیل شده است.

ساخت و یا بازسازی هتل در سال های اخیر به علت بالا رفتن هزینه متریال و دستمزد بازسازی به مقدار قابل توجهی بالا رفته و هر گونه هزینه ای که صرف بازسازی هتل شود می تواند فشار سنگینی را بر روی صاحب آن تحمیل کند. مدیران هتل ها و یا افرادی که یک هتل را اداره می کنند اغلب در زمینه ساخت و ساز متخصص نیستند و از همین رو در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که هتل های برندی همچون هتل همپتون این فوراور یانگ در شهر همپتون کشور انگلستان و هالیدی این اکسپرس فورمولا بلو در برنامه طرح بهبود املاک خود به کاربرده و نتیجه رضایت بخشی از آن گرفته اند.

صحنه را بچینید

همواره مشارکت خود را با پیمانکار عمومی یا مدیر پروژه ساخت و بازسازی هتل برقرار نگه دارید چرا که همکاری او با شما موضوعی ضروری خواهد بود. اگر رابطه چندان خوبی با این قشر از طراحان و سازندگان ندارید بهتر است همین امروز با شرکت هایی مثل شرکت شاین ارتباط برقرار کنید. این نکته را فراموش نکنید به خصوص اگر فعلا قصد بازسازی کردن ندارید.

پیمانکار یا مدیر پروژه ساخت و بازسازی هتل شما فردی است که دید وسیعی از احتمال شکست یا موفقیت پروژه دارد. اگر آنها هم حس مشارکت داشته باشند می توانند روند رسیدن به موفقیت را برای شما آسان سازی کرده و از دشواری ها و پیچ و خم های راهتان بکاهند. مطمئن شوید که آنها در زمینه پروژه های ساخت هتل تجربه کافی داشته باشند. شرکت هایی مثل شرکت شاین می دانند که برای برند سازی و مطرح کردن برند هتل شما چه استانداردهایی می بایست رعایت شود. این شرکت ها همچنین قادر هستند مهندسان گران بها و توانمندی را برای پروژه شما انتخاب کنند تا هزینه های غیر ضروری ناشی از خطا نیز به حداقل برسد.


همیشه انتظار و بودجه کافی برای رخ دادن اتفاق های ناخواسته را نیز داشته باشید. بودجه احتمالی رقمی است که شامل در نظر گرفتن مبلغ 5 الی 20 درصدی از کل پروژه برای مقابله با مشکلات دیده نشده می شود. مشکلات مکانیکی و ماشینی، نواقص برقی و یا حتی مشکلات مرتبط با لوله کشی مواردی هستند که تنها با یک بررسی ظاهری قابل رویت نخواهند بود. این مبالغ بر حسب وسعت یک پروژه، سن بنای هتل، موقعیت مکانی هتل و همینطور پیچیدگی بازسازی هتل می تواند کم و زیاد شود.

درک مفهوم برند

استانداردها و برندها موضوعات همسویی هستند. تغییر ذائقه و رفتار مشتری ها عواملی هستند که مدیران موفق هتل های زنجیره ای به آنها توجه کرده و از آن برای رشد برند خود بهره می برند. هزینه بازسازی یکی از اتاق های هتل شما هر روز با روز گذشته متفاوت است و علاوه بر آن، نمایندگان نام های تجاری بزرگ کم تر به طرف وضع استثنائات و یا کم کاری می روند. هر دو هتل هالیدی این اکسپرس (Holiday Inn Express’ Formula Blue) و همپتون (Hampton’s Forever Young  ) در سال های اخیر استانداردهای خود را از نو مورد بازنگری قرار داده اند. هالیدی این قوانین تشریفات خود را در سال 2015 بازنویسی کرد و قرار شد بازسازی هر کدام از اتاق های آن با میانگین هزینه 20 دلار الی 40 هزار دلاری انجام شود. علت دست و دلباز در نظر گرفتن این رقم نیز چیزی جز برند سازی و اهمیت بالای دکوراسیون اتاق هتل نیست.


هتل همپتون این فوراور یانگ نیز برنامه بازسازی اش را با تولد سی سالگی برند خود همزمان ساخت و متوجه شد که طرح بازسازی به ازای هر اتاق می تواند مابین 20 تا 40 دلار و بر طبق فاکتورهای مختلفی مثل هزینه های اساسی اقلام بیرونی که چیزی مابین 600 هزار الی 1.2 میلیون دلار محاسبه شود.

شرکت شاین به عنوان یک پیمانکار عمومی در چنین مواقعی می تواند با بهره گیری از مشاوران با تجربه خود، بازسازی هتل ها را با در نظر گرفتن میزان بودجه مد نظر هتلداران محاسبه و اعلام کند. این رقم براساس نوع ملک هتل، موقعیت قرار گیری ، نوع مالکیت و همینطور با توجه به استانداردهای طرح بهبود املاک انتخاب شده از سوی مالک می تواند متفاوت باشد.

دوباره و دوباره ارتباط برقرار کنید

به منظور کاهش ضرر و زیان و هزینه های غیر مترقبه توصیه می شود که همواره با تیم طراح و پیمانکاری که بازسازی هتل شما را در دستور کار خود قرار دارد در ارتباط باشید. این ارتباط شامل خود پیمانکار، طراحان، ارشیتکت ها، مدیران جانبی پروژه، مسئولین خرید و همینطور دیگر دست اندرکاران می شود که البته در مورد همکاری با شرکت شاین، تمامی موارد بالا از سوی خود این مجموعه ارائه خواهد شد و حفظ ارتباط با مدیر آن کافی خواهد بود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که یک تصمیم گرفته شده از سوی هر کدام از بخش های بازسازی کننده هتل، می تواند بر روی تایم لاین یا هزینه کلی پروژه تاثیر منفی بگذارد. همگام نگه داشتن روند انجام پروژه بازسازی هتل می تواند هزینه های شما را به کم ترین مقدار ممکن نزدیک تر کند.

خیلی زود برنامه ریزی کنید تا با زمان بندی پیش بروید

این موضوع حقیقت دارد که تقریبا تمامی جنبه های یک پروژه بازسازی هتل می تواند طولانی تر از آنچه که به نظر می رسد طول بکشد. به عنوان مثال طراحان هتل، طراحان داخلی و مشاورانی که شما به صورت جداگانه با آنها ارتباط برقرار می کنید، هر کدام ممکن است در برهه ای از زمان مشغله بیشتری داشته باشند. این بدان معناست که یک بخش مهم از کار می تواند زمان بیشتری از شما بگیرد و از چیزی که تصویر می کردید بیشتر طول بکشد. خودتان را درگیر زمان بندی های غیر حرفه ای و ددلاین هایی که به درستی زمان بندی نشده اند نکنید چون روی بازسازی هتل شما نتیجه منفی دارند.


نمایندگان هتل ها برای ارائه طرحی که از بازسازی در نظر دارند، به زمان کافی نیاز خواهند داشت. بسته به نوع برند هتل، اختصاص دادن 45 الی 60 روز زمان به منظور بررسی طرح های اولیه امری طبیعی است. مناسبت ها و تعطیلی های رسمی نیز باید به خوبی در برنامه ریزی محاسبه شود چرا که می تواند تاخیر بیشتری ایجاد نماید. حتی یک تجهیز ساده که شامل تعویض چراغ ها، مبلمان و سایر تجهیزات هتل می شود ممکن است بیشتر از آنچه تصور می شود زمان بر باشد چرا که تمامی کارخانه ها برای تامین سفارش های خود به صورت تمام وقت و یا خارج از ساعت معمول کار نمی کنند. آماده نبودن متریال اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی در زمان لازم، آخرین چیزی است که یک هتلدار به آن نیاز دارد.

انتظارات را مدیریت کنید

این یک مورد به هتلداران بستگی دارد. شرط کسب موفقیت در هر پروژه این است که طرف های قرارداد از اینکه چه انتظاری و در چه مدت زمانی از آنها وجود دارد به درستی آگاه باشند. این آگاهی به مانند چسبی است که کلیه قسمت های پروژه را به هم متصل نگه می دارد و عدم مدیریت انتظارات در پروژه بازسازی هتل ممکن است به پیش بینی نکردن برخی از عوامل ایجاد تاخیر و سپس رخ دادن هزینه های اضافی منجر شود. درک درست از انتظارات نه تنها نیاز اصلی موفقیت پروژه است بلکه مدیریت درست آن از سوی تمامی طرف ها امری الزامی به شمار می رود.

زمان های بسیاری پیش آمده که شکست یک پروژه بر عهده فردی بوده که برنامه ریزی آن را انجام داده است، شما آن یک نفر نباشید. اکثر مشکلات و درگیری ها به سادگی برقراری ارتباط با دیگران و پیدا کردن درک صحیح از آنچه موفقیت به نظر می رسد رفع خواهند شد. پروزه بازسازی هتل مانند یک ورزش تیمی است، همه اعضای این تیم می بایست مسئولیت پذیر باشند. برای رسیدن به موفقیت کافیست وظایف را به شکل واضح و منطقی مابین اعضای تیم تقسیم بندی کنیم. ساخت یک تیم بی نقص به زمان نیاز دارد اما چنین سرمایه گذاری ارزشش را خواهد داشت. حتی اگر فکر می کنید که کنترل همه چیز در دستان شماست، باز هم بهتر است حواستان به اجرای پشت سرهم قسمت های برنامه ریزی باشد چرا که هر لحظه ممکن است یک جای کار به مشکل بر بخورد.


شرکت بازرگانی معماری شاین با تکیه بر تجربه، توانایی و تخصص طراحان مجرب خود، قادر است پروژه های بازسازی هتل را در ابعاد کوچک و بزرگ، با هزینه کم و مقرون به صرفه و با توجه به نیاز و بودجه هتل داران عزیز اجرا نماید. شرکت بازرگانی و معماری شاین ضمن برقراری ارتباط کاری نزدیک و صمیمانه با مشتریان خود، نیازها و خواسته های آنها را در اولیت قرار داده و آماده ارائه راهکارها و راهنمایی در زمینه تمامی قسمت های یک پروژه بازسازی هتل بوده و از ابتدای تعیین طرح اولیه الی تجهیز و آماده سازی اقلام مورد نیاز در تمامی بخش های یک مجموعه اقامتی، همراه هتلداران عزیز خواهد بود.

منبع : hotelmanagement.net

لیست نظرات

ارسال نظر

5/5 0 0 0