طراحی فروشگاه ؛ "فروشگاه"، عنوانی است که به یک واحد تجاری مستقل اطلاق می شود، خواه این واحد مغازه ای کوچک در خیابانی فرعی باشد، خواه واحدی در یک پاساژ یا مجتمع تجاری و یا حتی ساختمانی چند طبقه. عمدتا در طراحی فروشگاه، سیمای بیرونی و داخلی آن حائز اهمیت است که گروه معماری شاین سعی میکند فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح طراحی کند تا فضا کارکردهای مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا داشته باشد.
اگر زمان تغییر طراحی فروشگاه شما فرا رسیده باشد، درخواست کمک از متخصصین شرکت شاین ضرری برای شما ندارد. متخصصان شرکت شاین کارشناسان داخلی می باشند که می توانند اهمیت عناصر برای طراحی فروشگاه شما را برایتان بیان کنند. متخصصان طراحی داخلی میتوانند در قفسه بندی و قرار دادن میز برای حداکثر راحتی مشتری به شما کمک کنند. تعیین طراحی داخلی فروشگاه به اندازه محصول در حال فروش دارای اهمیت است . بنابراین مفهوم و احساسی که در فروشگاه ارائه می کنید ضروری می باشد . تعیین مفهوم طراحی داخلی را می توان با بررسی چگونگی و اینکه خریداران هدف چه کسانی می باشند آغاز کرد. به عنوان مثال فروشگاه کفش ورزشی ، که مشتریان ورزشی و فیزیکی را هدف قرار می ده د، طراحی ساده با مواد رنگی خنثی مانند انتخاب کاشی های گرانیتی برای نشان دادن شخصیت ورزشکاری مناسب می باشد .
برای اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین شرکت شاین در تماس باشید.
طراحی داخلی فروشگاه
طراحی داخلی فروشگاه یک حوزه تخصصی از طراحی فضایی است که با ساخت و بهینه سازی فضاها برای استفاده فروشگاه مرتبط است. طراحی داخلی این فضاها شامل تصمیم گیری هایی مانند محل قرار دادن دیوارها و سایر وسایل دائمی و همچنین نحوه تزیین فروشگاه است.
طراحی فضای داخلی یک فضای مسکونی نسبتاً آسان است زیرا تنها به جذابیت کردن آن برای تعداد محدودی از ساکنان نیاز دارد. با این شرایط ، برای موفقیت یک فضای فروشگاه ، باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان زیادی را به خود جذب کند. بنابراین ، بسیار مهم است که در طراحی یک فضای فروشگاه دقت زیادی داشته باشیم. هنگام طراحی فضای داخلی یک فروشگاه باید به عناصر زیادی توجه کرد. برای اطمینان از موفقیت ، ایده خوبی است که برنامه ریزی را زود شروع کنید. این مقاله ایده های عالی برای طراحی یک فضای فروشگاه ارائه می دهد که به فروشگاه کمک می کند تا سود ببرند.
طراحی داخلی یک فروشگاه باید:
با شخصیت و ارزش های برند هماهنگ شود و آن را نشان دهد.
مشتریان را قادر می سازد تا کالا را مشاهده کنند و تناسب ، احساس و عملکرد آن را بررسی کنند و با فروشندگان ، فروشگاه مشورت کنند.
محیطی مثبت برای خریداران و کارکنان فراهم کنید که آنها را تشویق به حضور در فضا کند.
تسهیل گردش کار کارآمد و افزایش بهره وری .
کالاها را به طور موثر و در دسترس قابل نمایش باشند .
از ایمنی و امنیت کارگران ، خریداران و کالاها اطمینان حاصل شود .
فضای کافی را برای نگهداری کالا و فعالیت های کارکنان غیرمشتری فراهم کنید.
مزایای سرمایه گذاری در طراحی (یا طراحی مجدد) و ساخت فروشگاه با کیفیت
اول، یک فضای داخلی فروشگاه به خوبی برنامه ریزی شده ، خریداران بیشتری را تشویق می کند تا از فروشگاه شما بازدید کنند و مدت بیشتری بمانند. طراحی گرافیکی فروشگاه شما و سایر عناصر بصری نیز تصویر برند شما را تقویت می نماید و تاثیری به یاد ماندنی ایجاد می کند و آگاهی از برند را افزایش می دهد.
هدف از طراحی بیرونی یک فروشگاه چیست؟
این برای جذب عابران و ترغیب آنها به ورود به فروشگاه می باشد ، چه مشتریان بالقوه باشند و چه مشتریان فعلی . اما در مورد داخل یک مکان فروشگاه چطور؟ طراحی داخلی فروشگاه مطلوب در واقع از مشتری به محل استقبال میکند و آن را به همان اندازه یا مهم تر از بیرون یک مکان میکند .
نورپردازی
نور گرم ، نور سرد ، نور طبیعی ، نور فلورسنت … انواع نور و وسایل زیادی برای انتخاب وجود دارد .
نور طبیعی یکی از بهترین اشکال برای به نمایش گذاشتن محصولات شما با شکوه تمام است، اما اگر زمانی نور طبیعی محدود باشد، شما ضرر نخواهید داشت . کارشناسان طراحی ما برای فروشگاه می توانند بهترین نور مصنوعی را برای ارائه نور طبیعی به شما پیشنهاد دهند تا مشتریان شما از بهترین تجربه خرید لذت ببرند . در طراحی فروشگاه ، یکی از مهم ترین ملاحظات نورپردازی مناسب می باشد . نورپردازی مناسب هم در طراحی بیرونی و هم در طراحی داخلی ، جزء جدایی ناپذیر یک فروشگاه است. نورپردازی به جای اینکه اهمیت کالا را کم کند ، باید مکمل آن باشد . حالتی را که میخواهید ایجاد کنید در نظر بگیرید و با کارشناسان ما مشورت کنید .
رنگ ها
برای برجسته کردن بخش ها یا کالا ها ، می توان از رنگ های برجسته استفاده کرد. برای جذب بیشتر مشتریان به فروشگاه ، از رنگ های قرمز، زرد و دیگر رنگ های گرم می توان به خوبی استفاده کرد . برای کمک به آرامش مشتریان ، می توان از رنگ های سبز ، آبی و دیگر رنگ های سرد استفاده کرد.
راهنمای طراحی فروشگاه شما
مانند هر پروژه طراحی ، برنامه ریزی ساختار و ظاهر یک فروشگاه شامل در نظر گرفتن چندین جنبه و نحوه کار آنها با یکدیگر است. بهترین طرح های فروشگاه ها ، طرح های منسجمی هستند که نیازهای هر صاحب پروژه را برآورده می کنند و کار نهایی فضا را انجام میدهند ، یعنی در واقع کسب سود . طراحی یک چیدمان باید شامل برنامه هایی برای میزان کالای مورد نیاز برای اطمینان از نمایش سطح موجودی کافی باشد. دانستن این الزامات به تعیین نوع نمایشگرها و وسایل مورد نیاز و محل قرارگیری آنها کمک می کند . تخصیص مقدار مناسب قفسه و فضای نمایش یک جنبه مهم از دید محصول و مطلوبیت کلی آن است.
- مقالات پیشنهادی:
- هتل
- طراحی تالارهای تشریفاتی
- طراحی مجتمع اداری
در زمان توسعه طراحی فروشگاه خود، هر یک از زمینه های زیر را در نظر بگیرید:
طراحی سازه فضا ، چیدمان یا پلان آن
برنامه ریزی ساختمان و پلان یک فروشگاه شامل تعیین مقدار فضای اختصاص داده شده برای اهداف مختلف مانند انبار، امکانات کارکنان ، دفاتر اداری ، پیشخوان های نقطه فروش و نمایش کالاها است . چیدمان دیوارهای دائمی و متحرک ، قطعات نمایشگر ، پیشخوان ها و سایر قسمت های فروشگاه بر نحوه تردد افراد در آن تأثیر می گذارد . یک فروشگاه باید جریان ترافیک روان را تسهیل کند و در عین حال خریداران را تشویق به توقف و نگاه کردن کند. خطوط دید خوب برای کارمندان و دسترسی آسان به پایانه های فروش نیز فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
طراحی فروشگاه شما همچنین باید فضایی را برای زیرساخت های پنهان اما حیاتی آن ، از جمله قاب برای روشنایی ، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه ها ، و همچنین خطوط برق و داده فراهم کند. خریداران مدرن حتی هنگام خرید حضوری انتظار اتصال کامل را دارند . فروشگاه های مدرن به زیرساخت هایی برای پشتیبانی از نمایشگر های پیشرفته ، کیوسک های سلف سرویس و حتی تجربه های واقعیت افزوده یا مجازی نیاز دارند. اجزای غیر ساختاری شامل انتخاب رنگ ، طرح های گرافیکی و نمایشگر سه بعدی یا عناصر تزئینی . طراحی گرافیکی دیوار ها، واحد های نمایش و تابلو های فروشگاه ، همراه با رنگ بندی و سایر اجزای بصری آن ، تاثیر بسزایی بر پیام کلی فضا و نحوه تجربه مردم از آن دارد. به عنوان مثال ، یک فروشگاه پوشاک و لوازم جانبی شهری ممکن است سبک خود را با استفاده از نقوش غیررسمی و الهام گرفته از خیابان به اشتراک بگذارد . در مقابل ، برند های مجلل لباس عروس و شب ، فضایی را به خریداران ارائه می دهد که حس ظرافت و لذت را القا می کند.
وسایل فروشگاه و مناطق نمایش تجاری
در کنار چیدمان فروشگاه ، نوع و محل قرارگیری وسایل آن تعیین میکند که مردم چگونه در فروشگاه حرکت میکنند و چه مقدار کالا می تواند در فضا ارائه شود. وسایل فروشگاه شما نیز به تأثیر بصری آن کمک می کند . یک نمایشگر جذاب در جلوی یک فروشگاه می تواند عابران را ترغیب به ورود به داخل کند . نگاهی اجمالی به یک صفحه نمایش جذاب در پشت فروشگاه شما می تواند افراد را تشویق کند تا کل فضای شما را کشف کنند .
توانایی احساس بافتهای یک کالا، امتحان کردن یا آزمایش آن چیزی است که محیطهای خرید مجازی نمیتوانند آن را تکرار کنند. لوازم فروشگاهی که تعاملات درون فروشگاهی با کالاها را در دسترس و لذت بخش می کند ، از این مزیت بهره می برد.
انواع روشنایی و محل قرارگیری و موادی که برای کف و سقف استفاده می کنید.
نورپردازی و مصالح کف و سقفی که برای یک فضای فروشگاه انتخاب می کنید به عملکرد و سبک آن کمک می کند . این قطعات باید بادوام و ایمن باشند . آنها همچنین می توانند خریداران را راهنمایی کنند و کالاهای فروشگاه را برجسته کنند .
- مقالات پیشنهادی:
- ساخت سوله تالارعروسی
- متراژ مناسب برای تالار عروسی
- طراحی برج باغ
خدمات طراحی داخلی متخصصین شرکت شاین عبارتند از:
معماری و طراحی - از برنامه ریزی برنامه ها گرفته تا تغییر استفاده از واحد های تجاری یا اداری ، طراحی تالار ها و ... ما میتوانیم اطمینان حاصل کنیم که با افراد مناسب صحبت میکنید و در وقت ارزشمندتان صرفهجویی میکنیم .
طراحی داخلی ، مدیریت پروژه و ساخت و ساز - طراحان داخلی فروشگاه ما همه چیز، از محصولات ، مبلمان ، نورپردازی و موارد دیگر را در نظر می گیرند تا اطمینان حاصل کنند که بیشترین بهره را از فضای جدید خود می برید . از ایده تا ساخت و ساز و تکمیل پروژه ، ما آنجا خواهیم بود تا بر تحویل پروژه نظارت داشته باشیم و فضای جدید به طور خلاصه پاسخگو باشد .
طراحی روشنایی - ما کارشناسان نورپردازی داخلی داریم که طراحی نور فروشگاه شما را با نیازهای فضای فروشگاه شما تنظیم می کنند و به تجربه خرید کمک می کنند .
گرافیک و تابلوهای تبلیغاتی - تیم نمایشگر داخلی مبتکر ما دقیقاً میداند که چگونه از گرافیک و تابلوها برای افزودن بعد دیگری به فروشگاه شما و بازتاب شخصیت برند شما استفاده کند .
دکور و اثاثیه سفارشی - از آثار هنری که مشتریان شما را شگفت زده می کند تا مبلمان سفارشی ، ما همه چیزهایی را که برای ایجاد یک فروشگاه منحصر به فرد با مزیت رقابتی نیاز دارید، عرضه می کنیم و در آنها جا می دهیم .
برای اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین شرکت شاین در تماس باشید.